Odvázaná rekreační plavbička na Vis

Termín: 29.8.-5.9. 2009
Loďka/Jméno: SUN ODYSSEY 34,2, CORAZON
Počasí: Vesměs klidné, teplota moře kolem 25°C

Výlet začal první den s jinou posádkou.
28.8. jsme sedl do auta a společně s kolegy Zdenou, Tomem a jejich polovičkami se vydali přes Rakousko na Murter. Loď jsem si na Murteru přebíral víceméně sám, jen jsem pak nahlásil věci co se mi na lodi chybí (baterka, klika, pádlo - toho jsem si bohužel nevšiml a nenahlásil), co jsem nahlásil to jsem dostal a jelo se. Trochu jsem byl
nervozní z podivného zvuku startu motoru, ale nakonec vždy chytl :-)

První den - v sobotu -  jsme udělali jen malinkou plavbičku na motor kolem ostrova. Vyrazili jsme v půl paté. Z původních plánů vráti se sešlo a byla z toho taková malá týmovka, spojená s živou hudbou, nočním potápěním, napětím, nervozitou, bobříkem odvahy i bobříkem mlčení. Škoda, že jsem posádku nestihl víc zaučit, jinak jsme si užili i vystřelování světlic :-) Nicméně dobrodružnost akce byla završena kolem 7 ráno, kdy jsme pomocí kotvy odkotvili a vydali se za mírného deště a svěžího větru nazpět do domovského přístavu.

Neděle - Primošten: Ráno proběhlo další  rychlé vylodění a nalodění, zaškolení originální posádky ve vázání uzlů a v 11:15 hurá na Kaprii. Tam proběhl krátký odpočinek, oběd, koupačka, krátké šlofiky... Pak jsme se vydali na Primošten.  V Primoštenu se kolem 16:30 vážem na kotvu (nikdo po nás nic nechtěl, takže kotva zadarmiko). Večer jsme si dali ligne na žiaru v místní hospodě. Upluto celkem 13NM

Pondělí: Cílem byl ostrov Vis - městěčko Vis. V pondělí jsme se ráno kolem desáté vydali na moře. Moc nám nefoukalo a tak jsme asi do 14 hod jeli na motor. Zbytek asi 11 NM jsme dojeli na plachty - tzv. na pohodu, rychlostí 3-4 uzle. Celkem upluto 28 NM. Na visu posádka skvěle zabéjila 18:30 a opět zadarmo :-) V noci proběhla návštěva místní knajpy s živou hudbou, partou američanek a dalších posádek plachetnic. Fajn akce. Ráno jsme viděli partu američanek na mole. Měli kolektivní ranní rozcvičku. Na diskotéce zdaleka nebyly všechny :-)

V úterý jsme vyrazili na cestu kolem ostrova Vis (ve směru hodinových ručiček). Na Budikovaci jsme zakotvili, potápěli se, poobědvali..... Pak jsme vyrazili kolem čtvrté na Zelenů špilju, prohlídka jeskyně proběhla OK a hurá směr Komiža molo. Chytli jsme poslední místo na mole cca kolem 19 hodiny. Mooring na nás už nezbyl a tak jsme se vyvázali vůči vlastní kotvě. Držela jak přikovaná. V noci a nad ránem se na konci mola vystřídalo několik rybářů sportovců a amatérů.

Středa: Komiža - Biševo - Komiža:
Ráno na mírných vlnkách na Biševo, Modrá špilja -  Věrka a Petr podplavali ven, zbytek dorazil na člunu. Já jsem motoroval kolem s několika dalšími loděmi. Borec u špilje vybíral 30 kuna. Věrka nakonec vyhádala discount na Mačku - rozuměj kočku. Večer jsme se potkali s partou skvělejch naddrženejch Rakušáků, pak večeře v rybárně, Coctail baru na pláži, kokpitu, kajutách a individuální noční program :-)

Ve čtvrtek jsme se probrali zavčas a vyrazili kurz 340° směr pevnina. Vycházelo to někam na směr Kakan a nakonec jsme tam zůstali. Celá cesta byla na motor. Bezvětří, klesal tlak ze 1020 na 1012 ujížděli jsme bouřkám hrnoucím se s jugem. Večer byl spací. Krom mě a Pavla nikdo do místního baru v zátoce nešel. V noci začla pěkně funět bora. Holt byli jsme blízko pevniny a tento směr větru byl pro tuto plavbu v tomto období typický.

Pátek - svěží vítr, radikální pokles teplot, mírný pokles tlaku. Ale pro nás vesměs den koupací a taky potápěcí. Kolem obměda jsme vyrazili k molu na Kaprii ve městě Kapria. Odpoledne opět koupačka. Plavčice Věrka opět zabodovala. Švédskému opalovacímu družtvu, co se jim při chytání bóje podařilo utopit háček (šel ke dnu během několika desítek sekund), věrka názorně ukázala kdo se umí potápět. Dno mělo 11,7m - Věrka dala osobní rekord. Apropo, kontakty na Maxe a ostatní najdete zde: www.informedia.se. Navečer jsme přistáli v domovské marině Jezeře.

V Sobotu ráno jsme vyřídili formality ohledně lodi s mírnou ztrátou kreditů a vyrazili na toulky historickým Šibenikem na procházku. Obědosnídaně, procházka po památkách - rozuměj kostelech a pevnosti. Kolem 13 hodiny mě posádka vyhodila v marině Mandalina, kde jsem se potkal s další partou některých starých známých i dalších nových lidí. Viz webík na vyziblo.sweb.cz

K této plavbě nepíšu deníček, ale byla velmi pohodová. Narozdíl od prvního týdne nám i přifouklo a tak jsem si společně s Kraťasem celkem zaplachtil. Jely celkem 3 lodě. Na ostatních jsem potkal známé ze studií v Brně, které jsem tam ani nečekal. Obecně prima akce a jsem rád, že jsem od skippera Kraťase dostal nabídku se zúčastnit. Fotky jsme si vyměnili a nechám na posádce jestli je bude někam umisťovat. Cestovali jsme podobnou trasu: Šibenik - Kakan - Rogoznica molo - Komiža - Vis - Stari Grad na Hvaru - domovská marina Šibenik.

Pár foteček z první plavby v termínech 29.8.-5.9. najdete brzy v galerii zde.