Kobza.eu - Osobní stránky převážně o yachtingu

Vítejte na kobza.eu, webu na kterém najdete informace o jachtingu, plachetnicích, moři a dovolené v na moři trochu jinak, než z pláže na pevnině. Nabízím Vám akční  dovolenou na plachetnici! Destinace většinou Chorvatsko, ale i Řecko, Kanáry, Madeira a celé Středozemí. Karibik snad jednou taky.

Krom kontaktu na skippera (tedy kapitána), zde najdete informace o plánovaných plavbách, fotodokumentaci z předchozích akcí a tak si můžete lehce udělat obrázek co Vás vlastně na takové rekreační plavbě případně přeplavbě. Navštivte Fotogalerie z plaveb.

Pro ty, kteří s námi budou vyrážet poprvé doporučuji nastudovat praktické informace, kde najdete vše na co jste se před odjezdem nestihli zeptat :-). Projděte si sekci námořní yachting a zkuste link praktické informace.

Do sekce kam v Chorvatsku se budu snažit postupně přidávat zajímavá místa, kde se dá na plachetnici dostat. V plánu jsou také další sekce o jiným mých koníčcích a koních. :-)

Přeju příjemný čas strávený na těchto stránkách. {skipper Jarda}

Něco jako LOG

Původní plán 2019

Letos začnu hnedka z jara jako loni. Dodalo mi to energii. Tentokráte z 20.4. z Palma de Mallorca směr Chorvatsko na 14 dní. Další akce už je defacto upečená a je to dovolená se sestřenkou a rodinou ze severu Čech od 6.7. na týden do Chorvatska.

Kontakty na mě zde.

A nějaká motivační fotka :-)

S americkou posádkou na palubě, tentokráte znova :-)

ZÁPISKY Z PŘEDCHOZÍCH AKCÍ

...... najdete v menu fotky z plaveb.

2016 - květen, Řecko, oblast Chalkidiki.

Šamanova nová loďka. Jeli jsme loď trochu vypucovat a připravit na sezonu. Šaman nabízí plavby po severním Egejském moři včetně jeho služeb. Na palubě je pes :-) Ceny mírné. pokud máte chuť zakusit Řecko trochu jinak, tak výborná možnost jak se projet v oblastech, kam jachting ještě neproniknul. Zápisky a pár fotek naleznete zde.

2015: 19.6. - 27.6.2015  - Žhavá na lodi Kotula - střední Dalmácie

Loďka se jménem Kotula, dobře známá, poněvadž už jsme se s ní v minulosti měli možnost seznámit. Plavbu jsme nazvali žhavá, protože jsme byli všichni nažhavení a faktor pařby byl taky celkem vysoko :-) Posádka: Jarda skipper, Luděk - první důstojník, Míla měl na starosti katering, Robo ze Slovenska kulturní vložky, Pavel z Boleslavi a Kolda a jeho 8 letý prcek. Více najdete na záložce Fotky z plaveb / 2015 Žhavá.

2014 26.7.-2.7 - Výprava na Jadran na lodi Adriatic. Termín 2014 26. července - 2. srpna. Příjemná plavbička uprostřed léta. Trasa plavby: Vyrážíme z nové mariny Pirovac (parking aut zdarma), kousek od Šibeniku. Vydáme se ven na ostrovy Kaprie, pak rozhodovalo hlavně počasí, kdy jsme se vyhýbali bouřce....  Cena zálohy byla stanovena na 8000 CZK, plus doprava a nějaká útrata po cestě.  nakonec to tak vše vyšlo v uvedených cenách. Bylo nás 7 1 devítiletá slečna. Více info najdete v sekci fotky z plaveb.

2013 25.3.-11.4. Velikonoční přeplavba středozemí - z Toulonu do Athén
Naskytla se možnost být napřed náhradníkem a posléze členem 3 členné posádky. Posádka Pavel - skipper, Jirka, Jarda. Trasa z Toulonu na Korsiku, zastávka v Bonifacciu, pak s porouchaným autopilotem přes tyrhénské moře na Sicilii, tam po opravách guessnecku a autopilota přes jonské moře do Řecka na Kefalonii a posléze koryntským zálivem a průplavem do Saronského zálivu a Athén. Mohlo být více sluníčka ale v Řecku jsme si ho vynahradili.

2012 konec září - říjen - FUN REGATA�- Tohleto byla moje první regata, kterou organizují známí z Olomouce. Prekerka byla dát dohromady posádku i lodě. Nakonec to dopadlo tak, že jako jediní jsme měli jinou (bachratější a pomalejší loď Bavaria 34 oproti Vektorům 36). Dopadlo to jak muselo a dojeli jsme suverénně poslední. Cena útěchy nám byla náplastí na noci strávené u kormidla v bezvětří. Posádka Kamil, Standa, Mozol, Simča Jarda. Po regatě jsme si dali rande se známýma co jezdí na motorových prknech a trochu si jetsurfy osahali. Byla to sranda. Viz ofiko stránky firmy: www.jet-surf.com
2012 červen - Uraub - klasická plavbička s prověřenou posádkou Věrka, Pavel, Martin, Marcela, Jarda

2011 červen - dvě nezávislé týdenní akce
Popisky a dokumentaci z 2011 červen najdete v sekci fotky z plaveb. První akce byla nazvána rumantika a proběhla s jádrem stabilní posádky Láďa, Pavel na lodi Scarlett -Bavaria 34. Opět jsme vyvěšovali tibetskou vlajku.
Druhý týden jsme jsme se Zlínskou posádkou společně soulodili na Bavarce 36 s lodí Girica (Oceanis331) a kapitánem Mozolem. Akce spíš severním směrem. Více informací nějaké fotky a podorobný popis plaveb naleznete v sekci fotky z plaveb.

2010 červen
Červnová plavba Expedice Free Gaza a TIBET - tuto akci jsme nazvali tak jak jsme ji nazvali, z toho důvodu, že všichni s touto ideou souhasíme. Na důkaz toho jsme vyvěšovali pod naší národní vlakjou vlajku Tibetu. Podpořit Palestinu, jsem se rozhodl až po aktuálních událostech v Gaze, kde Izraelské vojenské síly zasáhly v rozporu s mezinárodním právem, jež obhajují právem na obranu. Neměli tam co dělat podle mého názoru. Chcete-li se angažovat, připojte se sem: http://www.avaaz.org/en/gaza_flotilla_8/?vl pokud Vás zajímá počtení o trase, logu a tak jděte do sekce Fotky z plaveb / 2010 FREE TIBET.

Srpnová akce 21.8.-28.8.2010 - Opalovací akce, sluníčka už by víc snad nešlo :-)
Loď Bavaria 44, počasí ohledně slunce jak ze žurnálu, loď jsme však ve větru otestovali jen jednou - zkrátka nefoukalo. Stalo se mi to poprvé a není to OK. Zato jsme zvládli nespočet hospůdek, pojezdili po Visu, Vela Luka, Popis plavby logy a ostatní najdete v sekci Fotky z plaveb/ "2010 Opalovací".

Odvázaná rekreační plavbička na Vis

Zápisky z deníčku 1. zářiové plavby 2009 - Vis a jiné ostrůvky

Posádka: Jarda, Petr, Jana, Pavel, Martin, Věrka

Termín: 29.8.-5.9. 2009
Loďka/Jméno: SUN ODYSSEY 34,2, CORAZON
Počasí: Vesměs klidné, teplota moře kolem 25°C

Výlet začal první den s jinou posádkou.
28.8. jsme sedl do auta a společně s kolegy Zdenou, Tomem a jejich polovičkami se vydali přes Rakousko na Murter. Loď jsem si na Murteru přebíral víceméně sám, jen jsem pak nahlásil věci co se mi na lodi chybí (baterka, klika, pádlo - toho jsem si bohužel nevšiml a nenahlásil), co jsem nahlásil to jsem dostal a jelo se. Trochu jsem byl
nervozní z podivného zvuku startu motoru, ale nakonec vždy chytl :-)

První den - v sobotu -  jsme udělali jen malinkou plavbičku na motor kolem ostrova. Vyrazili jsme v půl paté. Z původních plánů vráti se sešlo a byla z toho taková malá týmovka, spojená s živou hudbou, nočním potápěním, napětím, nervozitou, bobříkem odvahy i bobříkem mlčení. Škoda, že jsem posádku nestihl víc zaučit, jinak jsme si užili i vystřelování světlic :-) Nicméně dobrodružnost akce byla završena kolem 7 ráno, kdy jsme pomocí kotvy odkotvili a vydali se za mírného deště a svěžího větru nazpět do domovského přístavu.

Neděle - Primošten: Ráno proběhlo další  rychlé vylodění a nalodění, zaškolení originální posádky ve vázání uzlů a v 11:15 hurá na Kaprii. Tam proběhl krátký odpočinek, oběd, koupačka, krátké šlofiky... Pak jsme se vydali na Primošten.  V Primoštenu se kolem 16:30 vážem na kotvu (nikdo po nás nic nechtěl, takže kotva zadarmiko). Večer jsme si dali ligne na žiaru v místní hospodě. Upluto celkem 13NM

Pondělí: Cílem byl ostrov Vis - městěčko Vis. V pondělí jsme se ráno kolem desáté vydali na moře. Moc nám nefoukalo a tak jsme asi do 14 hod jeli na motor. Zbytek asi 11 NM jsme dojeli na plachty - tzv. na pohodu, rychlostí 3-4 uzle. Celkem upluto 28 NM. Na visu posádka skvěle zabéjila 18:30 a opět zadarmo :-) V noci proběhla návštěva místní knajpy s živou hudbou, partou američanek a dalších posádek plachetnic. Fajn akce. Ráno jsme viděli partu američanek na mole. Měli kolektivní ranní rozcvičku. Na diskotéce zdaleka nebyly všechny :-)

V úterý jsme vyrazili na cestu kolem ostrova Vis (ve směru hodinových ručiček). Na Budikovaci jsme zakotvili, potápěli se, poobědvali..... Pak jsme vyrazili kolem čtvrté na Zelenů špilju, prohlídka jeskyně proběhla OK a hurá směr Komiža molo. Chytli jsme poslední místo na mole cca kolem 19 hodiny. Mooring na nás už nezbyl a tak jsme se vyvázali vůči vlastní kotvě. Držela jak přikovaná. V noci a nad ránem se na konci mola vystřídalo několik rybářů sportovců a amatérů.

Středa: Komiža - Biševo - Komiža:
Ráno na mírných vlnkách na Biševo, Modrá špilja -  Věrka a Petr podplavali ven, zbytek dorazil na člunu. Já jsem motoroval kolem s několika dalšími loděmi. Borec u špilje vybíral 30 kuna. Věrka nakonec vyhádala discount na Mačku - rozuměj kočku. Večer jsme se potkali s partou skvělejch naddrženejch Rakušáků, pak večeře v rybárně, Coctail baru na pláži, kokpitu, kajutách a individuální noční program :-)

Ve čtvrtek jsme se probrali zavčas a vyrazili kurz 340° směr pevnina. Vycházelo to někam na směr Kakan a nakonec jsme tam zůstali. Celá cesta byla na motor. Bezvětří, klesal tlak ze 1020 na 1012 ujížděli jsme bouřkám hrnoucím se s jugem. Večer byl spací. Krom mě a Pavla nikdo do místního baru v zátoce nešel. V noci začla pěkně funět bora. Holt byli jsme blízko pevniny a tento směr větru byl pro tuto plavbu v tomto období typický.

Pátek - svěží vítr, radikální pokles teplot, mírný pokles tlaku. Ale pro nás vesměs den koupací a taky potápěcí. Kolem obměda jsme vyrazili k molu na Kaprii ve městě Kapria. Odpoledne opět koupačka. Plavčice Věrka opět zabodovala. Švédskému opalovacímu družtvu, co se jim při chytání bóje podařilo utopit háček (šel ke dnu během několika desítek sekund), věrka názorně ukázala kdo se umí potápět. Dno mělo 11,7m - Věrka dala osobní rekord. Apropo, kontakty na Maxe a ostatní najdete zde: www.informedia.se. Navečer jsme přistáli v domovské marině Jezeře.

V Sobotu ráno jsme vyřídili formality ohledně lodi s mírnou ztrátou kreditů a vyrazili na toulky historickým Šibenikem na procházku. Obědosnídaně, procházka po památkách - rozuměj kostelech a pevnosti. Kolem 13 hodiny mě posádka vyhodila v marině Mandalina, kde jsem se potkal s další partou některých starých známých i dalších nových lidí. Viz webík na vyziblo.sweb.cz

K této plavbě nepíšu deníček, ale byla velmi pohodová. Narozdíl od prvního týdne nám i přifouklo a tak jsem si společně s Kraťasem celkem zaplachtil. Jely celkem 3 lodě. Na ostatních jsem potkal známé ze studií v Brně, které jsem tam ani nečekal. Obecně prima akce a jsem rád, že jsem od skippera Kraťase dostal nabídku se zúčastnit. Fotky jsme si vyměnili a nechám na posádce jestli je bude někam umisťovat. Cestovali jsme podobnou trasu: Šibenik - Kakan - Rogoznica molo - Komiža - Vis - Stari Grad na Hvaru - domovská marina Šibenik.

Pár foteček z první plavby v termínech 29.8.-5.9. najdete brzy v galerii zde.

Odkazy

Červnové Chorvatsko na Bavarii 36 - 7.-14. června - Rodinný výlet - úterý 1. července 2008

Falcon na Žutu

Něco minula 2008 :-)

Počasí je vrtkavé, bouřky, sluníčko, trochu větru ale posádka s dobrou náladou. Loď se jmenovala Falcon. Vyrazili jsme na sever, tedy: Přimošten - Skradin - ostrov Kakan - přes Vrgadu na ostrov Žut, přes Telašicu a ostrov Manu s filmovými kulisami na Piškeru, - a zpět Primošten, Kaštela. Celkem napluto 149 Nm (268 km).

Zápisky z lodního deníku z tohoto 1. týdne včetně fotogalerií si můžete prohlédnout zde.

Po týdnu s touto skvělou posádkou přijela posádka ze Zlína a Olomouce. Počasí se postupně vyjasnilo, začátkem týdne foukalo jugo, které se pak obrátilo na severozápadní vítr bez mráčků. Vyrazili jsme na Vis, Sčedro a kolem ostrova Hvaru a Brače, kde nás čekalo neméně zážitků.

Zápisky z lodního deníku a bohatá fotogalerie je k dispozici zde.

Co dodat na závěr, prima plavba za přehlídky všeho možného počasí se spoustou nových zážitků!

Shrnutí červnové rekreační plavby na lodi LUCE

Termín: 12.6.-21.6.2009
Loď: Oceanis 331 se jménem Luce

Počasí: Ideální, žádné velké bouřky, vítr odhadem max 30 uzlů, jeden den poprchávalo, jinak 90% slunečno

Posádka: Vyloženě mužská akce, 5 chlapů, chlapi sobě :-) Zleva:
Láďa - plavčík, lékárník a manažer pitného režimu
Jarda - skipper
Pavel - plavčík a krizový manažer
Mozol - první důstojník, navigátor a průzkumník (monitoruje výskyt ženských v oblasti)
Martin - plavčík a manažer přes zásoby

Upluto celkem 240NM.

Společná fotka u Balatonu :-)

Loď: Oceanis 331 Clipper  se sjménem LUCE. Najdete ji na stránkách charterovky Navigo, ale letos ji asi prodají. Vybavení OK! Interier snad ještě lepší, oceňuju šoupací dveře do kajut, uspořádání kokpitu a snad krom nástěnných hodin fungovalo vše včetně teplé vody ve sprše :-) Jízdní vlastnosti zatím za těch 6 let co jezdím měla nejlepší. Nevím co by udělala v silném větru, má jen 1.6 pod kýlem, ale na vítr co jsme měli jezdila velmi slušně a svižně.

Přehledová mapka s trasou: Soubory do googlu si můžete stáhnout ve formátu KZM soubor 1. a soubor 2

Google Earth je ke stažení na http://earth.google.com/